Nya tag

Efter ett års velande/eftertanke har jag nu sökt till sjuksköterskeprogrammet. Det är inte ett självklart val, långt ifrån. Men det känns som det är hög tid att bli realistisk och förnuftig. Bli vuxen. Ha ett fast jobb. Kan inte sitta här och vänta på att drömyrket ska komma tassande in genom dörren. Är inte överdrivet känslig för blod eller så (tror jag!), men nätterna efter att jag skickade min ansökan hemsöktes jag av mardrömmar om äckliga sår och äckliga sjukdomar. Haha. Det blir bra det här.

Eventuellt dags att ta tag i skrivandet också. Den här bloggen drabbades ju av ett oförtjänt avbrott innan den ens kommit igång. Det enda skrivandet som utövas nuförtiden är listor över saker att köpa eller göra, inte kreativt alls. Det ska ändras på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback